tisdag 18 januari 2011

you go on and I'll be happier.

Om det finns någon nutida artist som jag älskar till gränsen på dyrkan så är det vackraste, mest talangfulla, fantasifulla Alison Sudol, aka, A Fine Frenzy. Upptäckte henne för några år sedan, och jag älskar varje låt. Förstår ni hur ovanligt det är, att man inte bara älskar och känner, varje ton och mening som någon gjort, utan att jag också ligger vaken 3 på natten (L.M Montgomery referens) och önskar med hela mitt mörka lilla brustna hjärta att det var jag själv som skrivit det? Hon är perfektion. Om jag vore lagd åt det hållet skulle jag stalka henne tills hon insåg att jag var hennes livs kärlek.

Igår var jättemysigt! Talangfulla, avslappnade, fina människor! Igår åt vi kycklingsallad och till le session, så hade killarna gjort chili con carne, och köpt surdegsbröd. Mys, mys, mys.

Idag har jag ätit kellog's red berries (lättmjölk extra kalcium och d vitamin) druckit te (flera koppar om dagen) och en råghalva med kalkon och paprika.  Tonfisksallad till lunch, och till middag burritos med en slags köttfärs/bönfyllning (mkt protein, lite kolhydrater, byt ut köttfärsen mot aubergine, så har ni det vegetariska originalreceptet), med guacemole. Fast min guacemole är typ inte guacemole. Mer en slags avokadosås. 2 st avokado, 2 vitlöksklyftor, lite lime (syrlighet), 3 matskedar turkisk yoghurt (syra), 3 körsbärstomater (sötma) och så salt och peppar. Beautiful! Älskar enkel mat som går fort, fort, fort. Alternativt riktiga långkok, men det är mer helgsysselsättningar. En tjej på jobbet som är kostrådgivare gillade inte riktigt att jag tänkte skära bort alla kolhydrater flera dagar i veckan, så jag äter litegrann ändå ibland.

Mycket mat-prat blev det nu. Övriga vardagsfakta innehåller att jag varit lite lite retlig idag, kommit fram till att det är för att jag inte fått ligga på en vecka. Behöver ganska mycket sex för att hålla mig normal/lugn/trevlig. Handlar mest om att det lindrar min ångest, sex är som ett enda stort antidepp-piller, istället för den vanliga blandningen jag brukar behöva få i mig varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar