söndag 16 januari 2011

Oscar Wilde och rödvin.

Hemma tidigt. För många glas rödvin för löjligt låga summor och idoldyrkan har dominerat kvällen. Samtalat med någon som ska plugga till manusförfattare i NY, och hans favoritfattare var ingen mindre än min älskade Oscar Wilde. Som jag har ett inramat porträtt på i sovrummet, ett citat av honom intatuerat på ryggen, och när jag bor i mitt vita lanthus med rött tegeltak ska jag ha en aristokratisk katt vid namn Oscar Vilde som ligger och sträcker ut sig i solen. I övrigt har vi varit löjligt tjejiga, planerat en babyshower för Lissa, snackat skit om andra tjejer, och förminskat mäns värde. Börjat på stammisen, vidare till Obaren och lite dans på Sture. Men där fick jag nog. Nu är jag hemma och försöker få Watson att bestämma sig för var han tänker avsluta sin kväll. Känner dock att jag druckit för mycket för att orka med hans jävla velande. Så... sminka av, bädda klart, slockna. Imorgon är det mys-söndag!

Hoppas ni haft en fin lördagskväll, och att era män uppskattar er. Godnatt dolls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar