måndag 10 januari 2011

Round one, del tre.

Jag ska precis gå och lägga mig när han skickar ett sms och frågar om han får komma över. Jag lämnar dörren olåst och tänder ett ljus. Sätter på lite musik för att hålla mig halvvaken tills han kommer. Jag hör dörren öppnas men orkar inte öppna ögonen än. Han sätter sig på sängkanten och stryker mitt hår tills jag vaknar. Han luktar parfym och smakar whisky, och mina sinnen njuter av att han känns så manlig. Hela han är kall och jag vill att han kommer och lägger sig, fort. Jag vill känna hans hud och hans kropp, vill känna min kropp svalkas ned, för jag är feberhet av trötthet. Jag ligger i hans armar ett tag, han är glad och avslappnad och jag känner knappt igen honom.  Jag bryr mig inte ens om ifall det är alkoholen som får honom att prata och skämta, jag är bara lycklig för att han är så lugn men ändå uppsluppen när han ligger här med mig, i ett mjukt sken från ljuset och till tonerna av min favoritmusik.
- Du?
- Ja?
- Har inte du börjat tycka att jag är irriterande än? Har du inte tröttnat på mig? Han ställer frågan med ett leende, men hans ögon är helt allvarliga under de ljusa ögonfransarna.
- Jo, svarar jag lite för fort, och instinktivt. Han skrattar och jag kysser honom.
- Men jag vill ändå ha mer, viskar jag.
- Du vill alltid ha mer, svarar han och kysser mig tillbaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar