måndag 24 januari 2011

Egentid när den är som bäst.

Älsklingar, himlen är blå idag, och en glimt av solsken syns genom mitt fönster. Det gjorde min dag. Och klockan är bara 11.00. Jag mådde lite dåligt på jobbet (tabletterna som ska lugna hjärtat fungerar inte varje dag), så jag begav mig hem. Äter fullkornsbaguette med kalkon, sallad och paprika. Dricker mitt röda rabarber/vanilj te och lyssnar på mappen "Män" bland mina Spotify listor (Amos Lee, Joshua Radin, Gavin Degraw,  Ray Cuming, James Morrison, Peter Cincotti, Jason Reeves). Ska jobba lite, hemmafixa. Sedan blir det en tripp till läkaren i eftermiddag och om jag mår bättre, gymmet efter det. Har en massa samtal som ska ringas också, är ju oftast inte hemma under de vanliga öppettiderna. Just nu sitter jag i min soffa, som är överbefolkad av fina kuddar, med en filt över axlarna och myser med inredningsbloggar.

Hade ett bra samtal med N igår också. Vi pratade lite om oss, och kom fram till att vara vänner. Vilket jag redan kände att vi var. Vi är vänner som är attraherade av hur den andra ser ut, inte två personer som är småförälskade. Sedan pratade vi om vilka vi är var för sig också, och varför ingen av oss riktigt lyckas få en relation att fungera. Jag är glad, lättad till och med. Manliga vänner har jag enklare att hantera, och de har en tendens att älska och uppskatta mig väldigt mycket. De är dessutom mycket mer långvariga än alla andra random dudes som passerar genom mitt liv lite hur som helst. Pålitliga, tålmodiga, hjälpsamma. Jag ser verkligen bara plus med den utvecklingen, för what's ment to be will be. Om vi av någon anledning skulle vara menade för varandra så kommer vi ändå hamna där när den dagen kommer. Vilket den förmodligen aldrig gör. Men som jag och E brukade säga "... if it's ment to be, all ways will lead to you."*

* vilket är ett utdrag ur en av alla låtar jag skrev för honom, min stora kärlek, mitt brustna hjärta, han som var min enda, mitt allt.

Wherever you go, is where I want to follow
wherever you are, is where I want to be
and as far as you can dream, is where I want to lead
but if you can't walk with me, atleast I know
if it's ment to be, all ways will lead to you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar