lördag 15 januari 2011

I'm a little bit country, and I'm a little bit rock and roll.

Igår var jag hos mormor, drack sherry och lade pussel. Sedan åt jag middag och drack vin med föräldrarna. Och sen gick jag som sagt ut en liten sväng. Kvällen fortsatte på stammisbaren, åkte dock hem tidigt och bråkade med N. Grät lite. Fan att män inte ska kunna formulera sig rätt, att de förskönar eller försämrar allt man är, hela tiden. Tror jag är ganska klar med honom. Hur fantastiskt attraktiv han än må vara. Vill bara få vara glad. Lyssnade på Patty Griffin och tyckte allmänt synd om mig själv igår. Forts på countryspåret, drack Jack och tänkte på E.

Idag tvättar, städar och diskar jag. Sexigt, eller hur? Känns som enda sättet att ta slippa tänka. Ska se om jag kan ta mig ut ikväll också. Den andra då? Som jag var ute med igår? Förlåt men jag insåg att jag faktiskt inte klarar av när killar tittar på mig sådär. Det är trevligt i ungefär 10 min, sedan är det mest obehagligt. Jag vill bli sedd för den jag är. Inte vad någon vill/tror/behöver att jag är. Spelningen var bra, även om nivån på musiken kunde vara något högre. Och då är det inte volymen jag syftar på.

Och ja. Jag vet att jag är hopplös och omöjlig och aldrig är nöjd. Det var länge sedan en kille kändes rätt. Länge sedan någonting kändes rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar