tisdag 11 januari 2011

Mat och sånt.

Meningen var ju inte riktigt att det här skulle bli en blogg. Att jag skulle skriva om mitt liv. Tanken vara att publicera noveller någonstans, berätta den litterära sanningen om den stora kärlekens vara eller icke vara. Men fan, man faller lätt för trycket. Det är dock inte någon slags egocentrerad tro att folk bryr sig, som gör att jag skriver ned både det ena och det andra ointressanta dravlet. Jag skriver av samma anledning som jag älskar, dyrkar och högaktar min kalender - jag har kontrollbehov och får på så sätt någon sorts översikt. Så här kör vi lite ynkligt patetiskt triviala vardagsdetaljer.

Dagens matintag

Frukost: försov mig så jag hoppade över det, tyvärr. Skärpning, K.

Lunch: 2 revbenspjäll (ber dem att skära upp bara lite lite), 1 tomat och en ½ minikeso. Grönt té, rent.

Mellanmål: Grönt té, rent. Ett äpple, skivat med lite socker och kanel på. Yummie! Var väldigt nära på att det blev en semla (jävla bageridisk) men med tanke på att det blev 14 st förra året så kändes mitt té mycket bättre.

Middag: kalkon och paprika på danskt rågbröd, 2 skivor.

Till kvällsunderhållning kör vi vitt té och 1-2 belgiska chokladpraliner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar