söndag 23 januari 2011

Hemmafix

Sov till halv 5 idag. Efter det har jag tvättat, och hemmapysslat. Hängt upp en spegel, tre tavlor, målat en ram, gjort presenten till J och C. Var inne på Pärlshopen i Sturegallerian och köpte svarta flätade läderband, silvriga (själv är jag en guldtjej, men nu är det ju som sagt en present till någon annan) lås och berlocker i form av intitialer och små flygplan. Litet "tänk på oss-ta hand om er" tänk. Ett kul minne av resan innan den ens har börjat. Förhoppningsvis. Måste upp till mamma och pappa och skriva ut lite citat som är anpassade till mina ramar. Svårt att välja mellan mina tidigare 63 (!) älsklingcitat om skrivande/ord/skapande/konst som jag förut haft uppsatta på 20 slarviga a4 papper som någon slags virrig och smått besatt konstnärssjäl. Försökte intala mig att det såg kreativt och bohemiskt ut, men esteten i mig insåg att så nog inte riktigt var fallet.

Nu blir det till att ta mig igenom 2 dagar på jobbet innan jag är så gott som ledig ledig ledig tills nästa tisdag. Varit en rätt underlig helg. Men jag antar att saker faller på plats snart. Det brukar de göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar