måndag 10 januari 2011

11.01.10.

Tog ett bad inatt när J somnat. Behövde lite egentid. Skållhett vatten, skum som luktar jordgubb, rosenolja och rosa badsalt hjälper mot det mesta. Iaf nästan.

Vad gör vi denna söndagskväll då? Efter jobb och en snabb drink på stammisbaren med några flicks, kom jag hem och kände att jag inte alls var trött. Ställde mig i mitt mysiga, feminina lilla vita kök och lagade mat. Älskar saker som sköter sig själva i ugnen, matos är inte riktigt min grej. Blev en riktig kaloribomb som innehåller äkta grädde (vilket är helt och hållet mormors fel, då alla hennes recept och allt hon någonsin gjort är på vispgrädde), kassler, champinjonstuvning och broccoli, med ris. 70 tal så det skriker om det, och ganska osexig mat. Men gott var det. Nu lyssnar jag på Patrik Isaksson. Fråga mig inte varför. Men som låtskrivare är han faktiskt rätt underskattad.

Ni kanske märker att jag är hemma mycket. Känner mig ganska asocial för tillfället, och varken rödvinskvällar med mina darlings, whiskey sours, champagne på Riche, eller svettig dans nere på Marie Laveau lockar. Har ingen ork till att vistas bland män. Speciellt inte när jag har haft ganska fullt upp på den fronten på senaste tiden. Nu när P, O, F och S är bortresta har det lugnat ned sig men ändå. Det är vinter och jag har en varm och hård kropp att värma mig med, när tända ljus i alla rum inte räcker till. En man att ringa när jag vill prata med någon annan än alla antika guldspeglar i den här lägenheten. Att de inte är en och samma, och att ingen av dem tillhör mig, det är en annan historia. Men en ganska sekundär sådan.

Nej nu är det nagellacks-dags och sedan tänkte jag avsluta med någon charmig 40-tals film som andas gamla Hollywood och annat fint. Eller läsa lite Jane Austen. Jag har bäddat nytt (igen, byter väldigt ofta), mitt hår är ett mjukt trassel av naturliga lockar, jag har ett helt lager av doftljus hemma, och allting kanske ordnar sig. Vem vet. Har förvånansvärt nog tagit mycket mindre tabletter på senaste tiden. Ska göra en kopp vitt té och försöka njuta av min självvalda ensamhet. Imorgon är det terapi och träning som gäller.

Bonne nuit,

K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar