måndag 3 januari 2011

Att inte bry sig, del ett.

- När sa du att ni åker?
- På lördag.
- Och var åker ni nu igen?
- Det är fjärde gången du frågar.
- Ja, men jag är dålig på att lyssna, så jag har glömt.
- Fjärde gången, på en vecka!
- Ja men var ska ni då?
- Fjällen.
- Jahahm... åker ni tidigt på lördag eller?
- Yes, 8 på morgonen. Du verkar bry dig ganska mycket om den här resan K.
- Bry mig? Varför skulle jag bry mig om att du åker till fjällen med dina polare? Jag bryr mig inte. Förstår inte varför du tror att jag skulle bry mig. Vad finns det att bry sig om menar du?
- Okej. I get it. Du bryr dig inte.

Tystnad.

- Men du tror ju att jag bryr mig!
- Du har sagt att du inte bryr dig så nu tror jag inte det.
- Men du trodde det? Jag vet inte hur du ens kan få för dig att jag skulle bry mig. Du åker och det är trevligt och fint och du är bara borta några dagar. Jag kommer inte ens märka att du är borta. Och även om jag skulle märka att du var borta så skulle jag verkligen inte...
- ... bry dig.
- Nej. Precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar