lördag 22 januari 2011

22.01.11.21.00.

Började dagen med huvudvärk. Har inte ens någon aning om hur många glas vin det blev. Vet bara att vid halv 4 låg jag i min säng och hade ett jobbigt, känslosamt samtal med J. Försöker att komma ihåg allt jag sade, istället för att förtränga det som jag brukar göra. Jag drack julmust och knaprade alvedon. Sedan åkte jag in till stan och träffade fina babymama L och min älskade guddotter C. Present till Minnie, present till J&C som åker iväg, smink (30 % på TooFaced på Åhléns, och en matt ögonskugga från the Make Up Factory), hemmagrejer (50% på reapriset på tyger på Åhléns, med en ytterligare medlemsrabatt på 20%, och ännu ett kuddfodral. Jag har issues). Lunch på Vapiano (som är lite överskattat, men helt okej), och nu sitter jag här hemma med ett glas vitt och stirrar ut i hallen. Någon gång under gårdagen så kom jag till den briljanta slutsatsen att efter som att hallen ändå ska målas om snart, så kan jag lika gärna skriva saker på väggarna. Lösryckta ord, citat, sångtexter, meningar jag inte vet var de hör hemma - allt det har jag lyckats dekorera med, med svart tuschpenna i skrivstil. Jag ska måla naglarna och bättra på sminket, byta tröja och sen möta upp lite vänner för ett glas eller två. Är dock ganska trött efter senaste veckans brist på sömn.

Jag köpte 3 m tyg. Men nu såhär i efterhand så vet jag inte riktigt vad jag hade tänkt göra med det. Men men, man kan ju alltid sy kuddfodral, klä om stolar, göra stolsdynor, fixa en sänggavel. Kanske tar en sväng till imorgon, såg änglavingar på rea och skulle behöva lite krackeleringsfinish.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar