torsdag 6 januari 2011

Utseendefixering är ju... kul.

Namn: K.

Ögonfärg: Mörkbruna.

Hår: Mörk kastanj, självlockigt.

Längd: 165 cm, vilket alltid förvånar människor lika mycket.

Hårvård: Trésemme moisturizing schampoo and protective balsam, samt en hårinpackning för brownies. Värmeskyddande spray från Trésemme, hair lotion från Maria Nila, silkesdroppar.

Parfym: Signaturparfymen är J'adore av Dior, men är ibland otrogen mot den med Flowerbomb, The One, Diamonds.

Naglar: gotiskt mörka, snövita eller naturliga, iaf nu på vintern. Toes är barnsligt mörkrosa, i princip alltid. Internskämt/minne från en helg vid ett lakehouse (lake Placid, FL).

Läppar: plommon eller bleka, favoritglanset är ett blekrosa utan glitter från Sephora som jag köper lager av.

Ögonmake: crémeögonskugga från Yves Rocher, vit bas från Estée Lauder, toppar med ljusa nyanser från Smashbox. Kajal, Dior. Mascara Hypnose från Lancôme, mörkbrun ögonbrynsskugga.

Face: Lancôme Hydra Zen Neurocalm, tonad fuktcreme från Apoteket, puder från Too Faced, rouge från Make up store, någon billig budget concealer, highlighter från i.d. Ekologiska borstar som är mjukast i hela världen.

Rengöring: cleansing milk och ansiktsvatten, någon rosa med rosor från Garnier, I think. Tvättar dock först med Nivea visage young deep cleansing gel. Älskar den, var det enda jag ville att familjen köpte med från Sverige när de hälsade på mig i Florida. Pores be pure, ansiktsmask, kommer inte ihåg vad märket heter.

Kropp: Shea body butter från Body store (heter det så?), någon från Ldb, Dove brun utan sol, Kings&Queens honey and milk med shimmer. Kroppsscrub från Sephora.

Bad: rosenolja, badskum i överflöd, badbomber och dylikt från Lush.

Piercingar eller tatueringar: Öronen räknas inte, men vill definitivt köra 1 eller 3 skindivers/anchors i bling någonstans lite privat, och har tio små små små gaddningar lite här och där. Varav 7 är citat, som den ordnörd jag är, och 5 är placerade på/omkring fötterna. Är ganska splittrad mellan att vara stilren och att leka rockstar. Tycker tatueringar är så otroligt vackra. Önskar jag kunde skriva på hela mig ibland. One of the girls gaddar dessutom, så de har helarmar. Träffar man mig så har jag nog bara en synlig tatuering och det är den på handleden. Men som sagt, i tatueringskretsar, räknas jag nästan som orörd.

Gym och solarium:  Sats baby, sats. Sedan så gillar jag inte riktigt solarium (färgen känns så onaturlig, huden åldras i förtid, och så känns det sjukt tidsineffektivt att bara ligga ned i 25 min utan att kunna göra någonting annat), går som högst 3 gånger per år.

Favoritkroppsdel: Svårast på den här listan. Hm. Hår, ögon, hy, bröst, händer?

Kroppsdel jag tycker minst om: nja, vet inte om det är någon speciell del. Mindre ärr, smalare/starkare kropp i allmänhet. Slankare höfter, tonade armar och ryggmuskler vore trevligt. Annars hittar man ju alltid fel. Har t.ex. haft lite svårt för min näsa, även om jag försöker jobba bort det tänket.

Tips och Övrigt: brukar spraya Dior Addict på mina sängkläder om jag får sällskap men själv är ofixad. Fråga mig inte varför. Annars är det väl inget nytt för världen. Sov ordenligt (svårast), ta långa bad/basta, träna då och då. Ta inte i ansiktet med orena händer. Byt sängkläder ofta. Tvätta bort sminket. Återfukta. Ska jag ens fortsätta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar