tisdag 1 februari 2011

att leva i nuet och drömma om mer.

Försöker varva ned. Vara lycklig. Tänka långsiktigt. Leva i nuet. Se allt jag gjort istället  för det jag har kvar. Drömma. Längtar verkligen efter att känna saker. Är dock hoppfull inför att våren kommer göra sitt. Ser fram emot långa promenader vid vattnet, Nationalmuseum (ensam), Fotografiska (med någon som håller min hand), planlöst strövande på Söder, luncher på utomhusserveringar, Skansen med Luii och Lillan. Egentid. Herregud vad jag längtar efter riktig, engagerad, kvalitetstid med mig själv. Just nu så är jag snäll mot mig själv om jag lagar ordentlig mat (vilket jag egentligen älskar) och orkar måla om naglarna.

Borde söka jobb också, något annat, fast på heltid, vore nog bättre. Eller ta itu med skolan. Om jag bara visste vad jag ville. Här följer en lista på de random funderingar som rör sig i mitt huvud för tillfället:

- Marknadsföring, alt. något annat administrativt
(för något inom kultursektorn, musik, teater, litteratur, konst. If I can't be it, atleast let me breathe it.)

- Trädgårdsarkitekt
(alla vill bara inreda i den här staden, jag vill få känna doften av jord, vind i ansiktet, andas in sol. Och ha på mig gummistövlar.Älskar gummistövlar.)

- Smyckesdesigner/guldsmed/egenföretagare
(för att jag inte förstår kläder, eller skor, I just dress. Jag kan inte följa trender, av den enkla anledningen att jag inte har något genuint intresse för det. Men ädelstenar och guld, I get. Mitt hjärta känner verkligen för personliga smycken med en historia. Och så är det jättecoolt att gå av i Telefonplan och vara elev på Konstfack.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar