torsdag 24 februari 2011

underbara vardag.

Så skönt att hänga hemma med tjejerna lite, var länge sen! För något år sedan hade vi middag här flera dagar i veckan, till slut blev jag trött på all disk så vi slutade helt. Måste börja igen, i lagom mängd. Chloé lagade en mustig, varm och fyllig soppa med tomat, paprika, potatis och linser, med chili och sambal i. Lime och koriander, toppa med créme fraiche, ät med rustikt lantbröd och ost. Till "förrätt" stekte vi en massa sparris som vi åt med händerna. Tände ljus överallt, men helvete vad kallt det var ändå. Senare kom J och då blev det varmt, men 5 min efter att han gått blir det kallt igen. Kroppsvärme är det enda som fungerar när det är 20 minus ute.

Idag åkte vi och köpte färg till hallen, fick nöja mig med en vanlig väggfärg från Beckers, då färgen jag ville ha skulle kostat 3000 kronor. Så jag kände att det var lite pest eller kolera och att jag likagärna kunde köra på deras vanliga väggfärg som det var 25 % på, istället för deras Elegance som jag använt i resten av lägenheten. Detta vuxna, mogna, tröttsamma beslut tog jag då jag 1) bor i en hyresrätt, som jag inte kommer stanna i mer än några år till 2) inte kommer spendera en massa tid i hallen och 3) ändå ska hänga upp en massa tavlor på väggarna. Sedan gick jag i lite inredningsbutiker och fick ångest över allt som jag vill köpa men som är för dyrt,  inte passar in hemma eller har någon plats för.

Hittade även, äntligen, ett par vanliga dricksglas. Vi har använt endast vinglas här hemma, vilket av någon anledning är jobbigare att diska. De här nya är supertunna, enkla, och dovt blekrosa. Ska köpa fler i andra färger senare.

J har åkt för att kolla på hockey, och jag vilar lite, ska ta ett värmande bad snart så jag överlever. Ikväll ska jag fika med min älskade Millais, länge sedan jag träffade honom.

Kanske ordnar sig allt till slut och nog är livet ganska bra ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar