onsdag 2 februari 2011

och jag är inte avundsjuk, bara evigt bitter.

Fick precis reda på att en person ska släppa en bok. En iq-befriad människan, som jag betvivlar ens kan förmulera ordentliga meningar. Faktum är att jag vet att hon inte kan det. Smilande, inställsamma jävla människa, som brukade skratta nervöst åt mina skämt för att hon så desperat ville att jag skulle acceptera henne. Jag. Förstår. Inte. Behöver jag säga att det nästan förstör min kväll, och att jag är i mer behov av chokladkaka än någonsin? Fan, så nu ska jag alltså sitta här och vara illamående av oförstånd och samtidigt förvandlas till någon tjejig chokladätande klyscha? Ser plötsligt mig själv, 10 år framåt, kladdig i ansiktet och 20 kg tyngre, med slitet hår och glåmig hud, skrivandes hatiska blogginlägg om människor runt omkring mig som fakiskt lyckas med något. Känns ju lagom attraktivt. Både fysiskt, och mentalt. Gillar inte att jag är så jävla missunnsam. Måste verkligen jobba på det.

Men samtidigt. Hon?! En BOK?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar