fredag 4 februari 2011

kindly unspoken, you show your emotions (silence speaks louder than words) it's lucky i'm clever, if i didn't know better, i'd believe only that which i'd heard.

Okej så det blev alldeles för mycket rödvin igår. Vet inte ens hur många glas jag fick i mig, men jag skyller på Minnies generösa pappa och allmänt grupptryck. Spelningen på Fasching var supermysig, jag fnittrade, blinkade bort tårar, diggade stenhårt, och satt tidvis bara tyst och hänförd. Finns också en väldigt talangfull (här snackar vi verkligen världsklass) och trevlig man i de kretsarna, som av någon oförklarlig anledning har en etablerad grej för mig. (Han ska tydligen ha suttit på Laveau senare under kvällen och bara spontan-ropat mitt namn, innan han ringde mig och överöste mig med komplimanger.) Smickrande men föga lockande, tyvärr. Vi träffades för första gången i en bar, jag var uttråkad och rastlös, och hans skjorta var i ögonhöjd med mig, där jag satt uppflugen på en barstol och svalkade mig med torrt vitt vin. Så jag klädde av honom. Någon gång mellan knapp nummer fyra och fem så tror jag att vi kanske presenterade oss för varandra, innan jag vinkade dit en vännina och erbjöd honom som present. Härav problematiken. Jag har av principsak lite svårt att ligga med någon som en vän legat med. Att han sedan konstant visat ett underligt intresse för mig, och alltid gjort väldigt klart för mig vad han ser i mig, det är en helt annan sak. Plus att han inte är min typ (har äntligen insett att jag nog ändå har en sådan, och att den personlighetsmässigt aldrig lyckas överenskomma med vad jag vill ha rent ytligt), även om det måste erkännas att han är rätt så charmig, när han försöker.

Idag har jag bara ätit konstiga saker, och njutit av den senaste Elle Interiör, ätit småplock med familjen och avböjt mer vin. Flickorna skulle till Grafikskolan, men det är inte riktigt min crowd (udda och rökig miljö som jag nog bara skulle kunna njuta av om jag var påverkad av någon olaglig substans.) Så jag tänkte mig att jag ska läsa och sånt istället. Prata med N i timmar och dricka te. Imorgon ska jag dessutom upp relativt tidigt och åka till älskade mormor.

I övrigt så låg jag såklart vaken mot min vilja igår när jag kom hem, och väntade på Watson. Låste upp dörren och lovade mig själv att sova när han inte hade vett att komma med en gång. Men det gick inte. Jag saknade honom för mycket, såg hans nakna muskulösa kropp, hans ryggs vackra linjer, kände hans lena hud i tanken, under kvällen, i musiken. Bra sex är så fruktansvärt beroendeframkallande, och han är bortom bra. Vilket jag tror att jag också sade till människan i min rödvinsdimma, med mina naglar i hans rygg, ena handen i hans hår, mina ben runt hans. Jag får väldigt lätt abstinensbesvär om jag inte får ligga regelbundet. Jag är plågsamt intensiv och fysisk, och ju mer han ger mig, desto mer vill jag ha. Igår fick jag faktiskt påminna honom om grannarna, som jag börjar få väldigt svårt att se i ögonen. Jag brukar aldrig bry mig om sånt, men ljudnivån på mig har tidvis börjat bli nästintill jobbig, och om jag vill kunna bo kvar här så måste jag nog börja tänka lite på de stackarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar