onsdag 23 februari 2011

falla fritt.

Solsken, vaknade av telefonen! Jag har fixat och donar lite med saker hemma, sitter i favorit-tishan från en musikal-workshop jag gjorde för några år sedan, dricker rooibos m rabarber och vaniljsmak och har M. Horn i högtalarna. Nu ska jag möta upp babymama (dock utan bebis, herregud vad jag saknar bebis) för lite fika och shopping. Efter det ska jag städa lite, tror tjejerna ska komma hit ikväll och laga mat. Nu när det är ljusare ute så ska jag börja köpa hem blommor igen, finns ingenting (utom doften av nybakat) som känns mer hemtrevligt och välkomnande. Idag vill jag köpa något ljust och luftigt, försöka få tag på ett nagellack i min favoritnyans, och ett exemplar av Brott och Straff. Inte velat gå i närheten av den boken då den känns som en sån bok som Söderkillar läser för att det ser bra ut till deras outfit, och smakar bra till deras latte. Pretentiöst och allmänt löjligt med andra ord. Men N har övertygat mig ("K, du som gillar mördare och sånt, det här är som föregångaren till American Psycho, jag lovar, en massa ångest och hemskheter, precis din stil!"), och jag behöver ju inte synas offentligt med bokhelvetet. Brott och Straff it is med andra ord. Nej men nu rinner tiden iväg här på bästa Dalí-sätt, så jag ska lightsminka mig och slänga på mig ngt enkelt och pälsen. Man måste ju passa på innan vintern är slut.

Later dolls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar