tisdag 8 februari 2011

Vårkänslor!

(Eller försök till)

I VÅR VILL JAG



- Bara vara.
- Gå till Fjärilshuset med L och Lillan.
- Egentid: åka in till stan själv oftare, spendera lediga dagar på Nationalmuseum, sitta på något café, ensam, och läsa.
- Ta promenader med bästis (så svårt när man jobbar, bor och hänger, på olika ställen)
- Måla om hallen i någon ljus sagofärg!
- Sitta med filtar och luncha ute med flicksen i pilotisar och Ray Bans...
- ... och ta en drink regelbundet med världens bästa M.
- Hinna åka till huset i Sydtyskland.
- Tona håret någon nyans ljusare, ha på mig någon fin grå kappa, och orka gå i högklackat igen.
- Gå på spelningar och utställningar med Minnie.
- Tatuera mig igen, smått eller stort.
- Måla naglarna i nyansen persika.
- Ta fram mitt staffli och mina oljefärger, leka fritt utan kreativ prestationsångest.
- Åka ut på landet, och förälska mig i världen.
- Lyssna löjligt mycket på Melissa Horn, känns lite uttjatat nu, men Horn är verkligen vår för mig.
- Se till att gå på lillebrors fotbollsmatcher.
- Dejta lagom mycket.
- Ha gymnasie-reunion med gamla tjejgänget.
- Gå upp och inte sova bort våren, min älskade, älskade, vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar