lördag 26 februari 2011

och kanske kommer jag alltid att längta efter livet istället för att leva det.

Jag längtar så mycket efter ett glas rödvin eller en perfekt drink. Kanske är det för mycket rödvinsromantik här men hur ska man annars sätta färg på den här vintern. Vill ställa upp staffliet och måla, känna doften av oljefärger, men jag vågar inte. Hade någon totalsvacka för några år sedan då jag bara glömde bort helt hur man gör, hela min uppfattning om färg och ljus och skuggor bara försvann, och nu är jag rädd för att ens närma mig penslarna. Idag har jag inte gjort något vettigt alls, borde städa men har ingen riktig ork. Har sminkat mig och ska röra mig ut i världen, för att senare ikväll krypa ihop i en villa med Ida och Minnie för lite matlagning och tjejsnack. Ingen utgång så länge jag går på antibiotika med andra ord.

Jag och Watson har bråkat. Kan inte förklara vad det gör med mitt hjärta. Det var inget stort, men efter som att jag är den mest intensiva, dramatiska och hetsiga människan i världen så finns det inget som heter litet. Jag förvärrade allt, var elak och allmänt jävla dum. Men det är svårt att sova, och jobbigt att vakna, och jag ser plötsligt exakt hur grått det faktiskt är ute. Det finns ingen riktig glädje, inte utan min grundläggande trygghet, mitt alldeles egna lugn, som är J.

Jag längtar så mycket efter ett glas rödvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar