tisdag 8 februari 2011

Matnonsens igen, ytligheter.

De senaste dagarna, sedan kvällen på Fasching, har jag inte tagit hand om mig själv så bra alls. Jag blir så ganska ofta. Har svackor, då jag äter en avokado, en kiwi, en chokladboll, och sedan undrar varför jag är hungrig vid niotiden på kvällen. Vilket i sin tur, i bästa fall, leder till att jag paniklagar ngt och äter alldeles för mycket. Sådana dagar kanske jag äter en croissant till lunch på jobbet, eller en kanelbulle, och dricker té. Jag har slarvat med träningen också, vilket får mig att må ännu mer dåligt. Min absoluta low point nådde jag idag när jag åt en semla, utan att egentligen reflektera över om jag ens var sugen på den. Eller kanske nyss när jag åt vit pasta, elva på kvällen. Så nu ska jag back on track; hemlagad mat (LCHF&P) fixad tills imorgon, och en sallad till det. Gymkläderna på och sen ska jag ladda hela dagen, äta mellis så jag orkar på gymmet. Tanken är att jag ska laga någon soppa till middag (tänker blomkål) så vi håller tummarna för det. Brukar vara vrålhungrig när jag tränat. Nu ska jag ta en titt på min kära vän, kalendern, och styra upp mitt liv. Har låtit den falla helt i glömska också, inte orkar någonting, avbokat luncher, hoppat över utekvällar, struntat i sånt jag faktiskt bryr mig om.

", after all, tomorrow is another day."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar