lördag 12 februari 2011

*

*  Jag skulle inte kunna vara med honom offentligt ute, han skulle aldrig fungera med mina vänner på en middag, han skulle aldrig kunna uppskatta ett museumbesök, han läser ingenting, han ser och förstår ingen av mina bra sidor, han är för stel för att fungera med min familj, han har konstiga matvanor, grabbig inredningsstil, jobbig dygnsrytm, dålig musiksmak, går till ställen som Laroy och Amba, tycker egentligen inte om barn alls och har inga riktiga ambitioner. Jag vill gå på operan och han vill gå på hockey. Jag vill börja dagen tidigt med en promenad, han brukar sova till halv tre. Jag måste ha det rent och fint, han slänger sina handdukar på golvet. Jag vill varva ned hemma efter en lång dag, med film och ljus, och han vill spela poker till minst två på natten. Han vill ha någon söt, samlad, enkel och okomplicerad tjej, som är lagom i allt. Jag är passionerad, hetsig, blekt vardagsgrå eller jättesminkad, konstnärligt konstig, udda och intensiv, med mig finns bara ytterligheter och inga mellanting.

Fan. Vad fan håller jag på med egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar