fredag 25 februari 2011

snabba cash.

Hade svårt att sova i natt, det var kallt utan Watson, och jag var allmänt upprörd och orolig över Millais. Han är min bästa vän, som jag inte alltid träffar så ofta, då hans liv är ganska kaotiskt och omgivet av kriminalitet och droger. Nu finns det säkert de där ute som får fördomar om både honom, och mig, men jag bryr mig inte. Han har aldrig någonsin utsatt mig för en riskabel situation, och skulle aldrig göra det heller. Han håller sig hellre borta när saker är jobbiga. Som nu. Jag tänker inte släppa honom, eller döma honom, för när det gäller tar han alltid hand om mig.

Men med allt jag fick höra igår, om polisanmälningar, skottlossningar, häktet, och vapen under kudden så vill jag nästan gråta. Jag är så jävla rädd att han inte ska tänka på sin säkerhet, och handla med hjärtat istället för huvudet. Bad honom om att bo hos mig några dagar, tills saker har lugnat ned sig lite, då den enda i hans omgivning som vet vem jag är eller var jag bor sitter i häktet just nu. Vilket han såklart totalvägrade. Men jag vill ändå att han vet att han kan knacka på min dörr mitt i natten om det behövs. Försökte också få honom att överväga att åka utomlands ett tag, men hans blick brann när jag sade det.

- Jag tänker ta itu med det den här gången, jag tänker inte gömma mig, då försvinner det aldrig.

Och jag frågade när det tar slut, vilket det såklart aldrig gör. Ibland tror jag det, men igår kändes det mer som en naiv dagdröm som aldrig kommer att bli sann.

- Vi säger att du köper den där lägenheten på Kungsholmen, och börjar plugga igen, och så ringer din brorsa och har problem med samma gäng igen, eller ett annat gäng, eller något annat som rör verksamheten?
- Då kommer jag med en gång.
- Precis.



*Millais är franska, och namnet på en av mina favoritkonstnärer, uttalas Millä. Watson, är som ni redan förstått, namnet på Sherlock Holmes älskade följeslagare, och hans förnamn är John; Watson/J är alltså samma person. Ingen av mina vänner figurerar under sina riktiga namn, men kopplingen är alltid nära till hands för den som vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar