måndag 7 februari 2011

you loved me cause i'm fragile, when i thought that i was strong.

Jag läser Sherlock Holmes äventyr och ser fram emot sovmorgon imorgon, min sista innan det är jobbdags igen. Bäddat nytt, vilket jag gör minst en gång i veckan, älskar nybäddad så pass mycket att jag blir galen så fort den krispiga känslan ersätts med den lena, använda. Hämtat upp en massa stora och slitna guldramar från källaren, som jag helt glömt bort, och som jag tänkte måla, slipa lite, krackelera. Tanken är väl att ha citat i (har ord i hela den här lägenheten, vilket håller på att göra Watson galen, han förstår inte det där med hur fruktansvärt vackra bokstäver kan vara) men vet inte riktigt var, har så mycket ramar överallt redan (14 i sovrummet, 12 i vardagsrummet, och 11 i hallen) och vill inte ha dem tråkigt svarta vilket skulle passa in bäst både i sovrum och hall. Well, well. Ser fram emot att sova, och känns faktiskt ganska skönt om jag inte får något besök idag alls. Senaste tiden har varit så intensiv (både skuggorna på väggen och värmen i hjärtat) och det är bättre för mig att vara själv ibland. Vilket jag lär vara de närmaste dagarna.

Vet ni hur mycket jag ler när jag ser hans blåa tandborste, bland alla tjejigt rosa produkter, i badrummet?

Bonne nuit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar