torsdag 10 februari 2011

weak like a kitten someone tried to drown.

Och precis när jag bestämt mig för att ta itu med mitt liv så blir jag såklart sjuk. Började igår med lite halsont (herregud vad jag avskyr när bloggare skriver sådana här inlägg, who the fuck cares liksom) så den personliga tränaren på jobbet sade att jag absolut inte får träna, får då kan man tydligen få hjärtinflammation. Vilket jag fnös lite åt, och ett tag var jag nära att gå ändå, men samtidigt så litar jag på hennes omdöme. So I didn't. Sedan orkade jag inte äta något mer igår. Eller idag. Gjorde soppa som jag tog lite av, sedan tappade jag aptiten. Och nu ligger jag här, med en karta alvedon bredvid mig. Tog mig ned till Ica, då jag insåg att ingen annan än jag själv, kommer att ta hand om mig, och att jag inte kan bli frisk om jag inte får i mig någonting alls. Inhandlade Vicks med honungssmak, Dröm yoghurt (yoghurt med mycket fett i kändes som ett bra val när jag ändå ska tvinga i mig någonting), Fanta, Proviva blåbär och ostkaka som är någorlunda lätt att svälja. Förhoppningsvis går det att äta det imorgon. Jag är uttråkad, fryser när jag är vaken, svettas när jag sover, har ont i huvudet och kan knappt svälja. Och jag som inte tänkte bli sjuk den här vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar