söndag 22 januari 2012

sånt man funderar över när man vaknar själv en söndag i januari.

Som jag kanske nämnt tidigare så älskar jag att göra listor. På allt. Och självklart har jag även en lista på 48 punkter som innehåller vad jag vill och inte vill ha i en kille. Känner dock att det är dags att fundera ut det igen, nu när jag är lite äldre, och förhoppningsvis lite visare. Nu när jag har älskat och varit kär. Och gärna något som är mer konkret än en fyra dussin lång lista.

Utseende: Jag vill så gärna tro att den här punkten inte är viktig för mig, men nog har jag en typ. En lång, bredaxlad sådan, gärna med bra benstruktur. Måste också erkänna att jag bara dras till svenska killar. Kan bero på att jag själv har andra färger och helst tittar på något annat än det jag ser i spegeln varje dag. Eller att jag älskar blandbarn och tänker långsiktigt. Annars tänker jag väl mer på att han ska ha händer som känns, och ögon som ser på mig som om jag är det finaste som finns.

Yrke: Här kan jag helt ärligt säga att jag inte bryr mig. Jag har dejtat musiker, jurister, butikschefer, dörrvakter, livscoacher, bartenders, poker-spelare, allehanda esteter, kockar, byggkillar, personliga tränare osv. Min första kärlek jobbade i min videobutik. Ja ni förstår. En snickare skulle jag dock vilja ha. Finns så många svenska snickarkillar och jag har inte snubblat över en enda. Men jobbnarkomaner har jag fått nog av på ett tag.

Intressen: När jag var yngre trodde jag att jag behövde en konstnärskille. Som älskar museum, tar med mig på balett, och gärna är svårförstådd och sitter uppe och röker i fönstret, eller gråter över sin skrivarångest. Nu har jag insett att en kille med egna intressen är att föredra, även om han måste kunna ta del av min värld också. Men han måste vilja läsa. Och jag säger vilja för det är ganska svårt att hitta någon som inte hellre gymmar eller tar en öl med grabbarna. Men viljan ska finnas där. För med mig tillkommer en himla massa bok-bagage.

Personlighet: Lugn och stabil (för jag är hetsig som fan), men med ett sånt där skratt som får en själv att skratta. Ödmjukt intelligent (för jag är en liten besserwisser) och med bra tålamod. Med hög självkänsla, och mycket integritet. Som stöttar och utmanar. Som vågar säga emot men som kan stilla mitt hjärta. Viktigast för mig är att det är någon som är självständig och inte låter mig ta över för mycket. Som får mig att vilja vara bättre.

Övrigt: Får gärna vara välutrustad, ha en båt/kunna segla, välklädd (då jag märkt att jag tittar mer på en fulsnygg kille med klädkoll, än en döläcker i ljusa jeans och för liten t-shirt med rocktryck), tribals och kinesiska tecken tatueringar går helt åt helvete bort, och jag skulle helst vilja träffa någon som fungerar med alla mina vänner. Oavsett om dom är creddigt söder, knepigt konstnärliga eller högljutt skämtsamma. Som kan gå på par-middag (ja, hjälp) eller ta en fika med mig och bästa killkompisen. En allt i allo kille, ska det vara så jävla svårt att hitta liksom. Och så får han inte, inte, inte lyssna på trance eller dödsrock, äta med öppen mun eller snusa.

Slutar nu för jag märker själv hur jag skulle kunna skriva en bok om allt en kille inte får göra eller vara, och det är inte särskilt produktivt att tänka så. Snart är det söndagsfika med den här fina flickan och efter det ska jag antingen gå på bio med några flicks, alternativt åka hem och krama sönder lillebror, diskutera klassiskt med papi, och avsluta hos mig själv med någon Marilyn Monroe film. Igår var jag hos Julina och åt sushi, drack prosecco och cava, och blinkade förföriskt åt en lång bredaxlad sak, iklädd en crémevit stickad tröja, som satt i gungstolen och drack kaffe när vi andra alkoholiserade oss, ganska tystlåten, med med ögon som konstant kisar, så det ser ut som att han ler hela tiden. Och vet ni, jag är ganska säker på att han blinkade tillbaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar