torsdag 5 januari 2012

jag ljuger så bra.

Jag är ledig idag, och har passat på att sova många mer timmar än jag egentligen behöver. Har så mycket känslor att sova bort. N ringde igår. Och det var ett väldigt konstigt samtal. Han kändes främmande, och jag kändes främmande, och vi kändes som ett minne. Så när vi lagt på hamnade vi i en lång, hopplös, sorgsen sms-diskussion. Och jag börjar inse att han verkligen aldrig kommer att kämpa för det här, eller ge mig en anledning till att göra det. Han kommer på riktigt låta oss försvinna. Så jag svalde allt så gott jag kunde och sms:ade musikern, för det är så jag alltid gör när jag inte får det jag behöver.


K: Är du vaken?
A: Ja... och jag har en existentiell livskris. Vad gör du?
K: Typ samma.
A: Okej... kom hit då?
K: Ligger redan i min säng. Och du börjar tidigt imorgon. Hur yttrar sig din kris?
A: Jag börjar inte tidigt imorgon, har sjukskrivit mig. Den yttrar sig i ångest, tårar och misslyckade låtar. Hade behövt dig här ikväll. Hur går det själv?
K: Men. Det här fungerar ju inte. Jag som är ledig imorgon. Och du... du behöver ju min hud. Varför har du inte sagt till för? Jag tycker tårar smakar vackert. K har tagit tre bad ikväll för det är bara då hon lyckas gråta. Nu ligger hon mest panikslagen och behöver andas någon annan.
A: Jag tänkte höra av mig, men orkade egentligen inte träffa någon, och tänkte att du ändå var upptagen. Men du hade ju kunnat andas mig och jag hade kunnat glömma den här dagen. Jag önskar att jag hade ett badkar. Och jag önskar att du låg i min säng nu.
K: Vet vad du menar. Quod me nutrit, me destruit, och så vidare. Tänkte också höra av mig när kvällen slutade vid nio istället för nu. Men tänkte att vi inte borde ses för mycket. Så jag åkte hem och nu längtar jag efter dina händer. Men det här hjälper lite, att du är vaken på andra sidan staden.
A: Jo, det hjälper lite, men samtidigt känner jag mig ännu mer konstig. Nu ska jag läsa mig trött. Vad gör du imorgon?
K: Då ska jag ordna en massa saker, och träffa lite människor, och sen ska jag låta dig kyssa bort allting.


Så ja, nu vet ni vad mina planer för idag är. Hörs imorgon finaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar