torsdag 19 januari 2012

dagen,dagen,dagen.

Det blev ingen tidigt bio i måndags, vi bestämde oss för att äta indiskt, ta en kvällsfika, och gå på halv tio bion istället. Har fjärilar i magen inför idag, fast det inte ens är min spelning. Ska bli så härligt att träffa alla och umgås, och jag är så stolt och glad över Friday! Finns också en stor chans att musikern kommer och det skulle innebära att han får träffa i princip alla mina närmaste vänner, vilket gör mig otroligt nervös. Vet inte alls om jag ska ge honom en tafatt kram eller kyssa honom tills luften tar slut. Och är, sorgligt nog, orolig för vad alla ska tycka, tänka, säga. Eller, dom får säga vad dom vill, men jag vill inte höra det. Inte höra att han borde vara äldre, och klä sig annorlunda, eller gymma mer. Inte få förmanande råd och kommentarer om att han är fel för mig. För sånt är människor otroligt bra på att säga. Skulle helst av allt be honom inte komma, så jag får fortsätta ha honom i vår lilla värld där i Vasastan, i en lägenhet varm av alla ljus, med vin i whiskeyglas, hans händer i mitt hår och hans sånger i luften. Är så rädd att något utifrån ska ta sig in och förstöra allting. Gud nåde den som himlar med ögonen eller gör något liknande idag.

Jag insåg såklart att allt jag vill ha på mig är i tvätten, så jag kör på lördagens outfit igen. Grå mockaleggings, viktoriansk blus med krås i urringning och ärmar, och kort mörkblå kavaj. Till det kör jag alla mina favorit smycken och vardagsklackarna. Jag doftar Flowerbomb och är taggad till tusen. Vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar