onsdag 25 januari 2012

list it.

I brist på annat så kör vi en liten onsdagslista, för att fira att vi överlevt ännu en halv vecka. Eller något. Stulen nästan rakt av från Nio till Fem bloggen, som i sin tur tagit den från någon annan.

1. Hur gammal är du om fem år?
Inte ens trettio.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Åh, ingen annan än mig själv. På jobbet går man lite om varandra.

3. Hur lång är du?
164 cm, men det står 165 på mitt id-kort.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Mogambo (Clark Gable, Ava Gardner, Grace Kelly)

5. Vem ringde du senast/vem ringde dig senast?
Tintin (kan vi kalla honom)/ Minnie (som fyller år idag!)

6. Senast skickade sms/senast mottagna?
"Det är så jävla sällsynt bara. Känslosamt brukar liksom bli hett men okomplicerat kan lätt bli platt. Jag har precis hämtat boken om litteraturhistoria. Själv då?"

"Jag förstår, jag förstår. Nu ska jag spela hockey."

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ring om du har mycket info som ska fram snabbt, annars sms. Kravlöst och bra.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Hm. Gifta.

9. När såg du senast din mamma?
Helgen innan senaste. Kanske?

10. Vilken ögonfärg har du?
Åh, den är mörkast av alla mörkbruna.

11. När vaknade du idag?
Vaknar ju varje timme, men vaknade och gick upp 05.45.

12. Vilken är din favoritjulsång?
Have yourself a merry little christmas.

13. Vilken är din favoritplats?
På hans axel, under hans hals, mot hans nyckelben, i hans händer. Fortfarande.

14. Vilken plats föredrar du minst?
Vårdcentralen.

15. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Vitt hus på landet, hoppas, hoppas, hoppas.

16. Vad skrämde dig om natten som barn?
Åh herregud ni vill inte veta. Isblåa genomskinliga ögon och doften av alkohol.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
På riktigt? Måste varit Julina någon gång i lördags mellan andra och tredje flaskan prosecco, efter Melissa Horn playlistan, men innan den med Glee.

18. Hur stor är din säng?
160 himmelska centimeter.

19. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar. Men väldigt stationerad.

20. Sover du med eller utan kläder?
Sover egentligen helst utan, men har någon underlig grej för just sovkläder och söta hemma-outfits.

21. Hur många kuddar har du i sängen?
6 stycken vanliga, alla helt oumbärliga. Och så några till när det är prydnadsdags.

22. Hur många landskap har du bott i?
Ett.

23. Hur många städer har du bott i?
En. (Fan vad ocreddigt detta känns nu då...)

24. Skor, strumpor, eller barfota?
Barfota, tror det är en thai-grej.

25. Är du social?
Beror nog på vem man frågar. Känner mig totalt socialt missanpassad 99% av tiden, har svårt att ställa frågor och intressera mig för folk, samt att samtala med främlingar hur som helst. Men vissa tycker jag är en riktig mingelprinsessa så jag vet inte. Men, nej?

26. Vilken är din favoritglass?
Päron och melon, sorbet, och så älskar jag mjukglass. Brukar äta det till lunch vissa dagar.

27. Favoritefterätt?
Har ingen, är ingen desserttjej. Men allt med maräng och bär är bra.

28. Tycker du om kinamat?
Ja, och det ska gärna vara väldigt enkelt och nästan lite slarvigt. Pluspoäng för klyschiga lyktor, vinkande lycko-katter och en massa rött. Det är en del av grejen liksom.

29. Tycker du om kaffe?
Nej.

30. Vad dricker du till frukost?
Grönt té, kanske ett glas juice (apelsin/ananas).

31. Sover du på någon särskild sida?
Innerst/höger sida om det är någon jag gillar, ytterst/vänster sida om jag egentligen helst skulle vara någon annanstans. Har jag märkt.

32. Tycker du om att mysa/kela?
Är på riktigt allergisk mot båda orden. Men jag tycker om hud, ja, det gör jag.

33. Är du en beroendemänniska?
Tycker den här formuleringen är lite konstig. Tänkte svara på frågan ändå. Men nu stör formuleringen mig så mycket att jag inte kan.

34. Känner du någon med samma födelsedag som din?
En tjej i skolan hade samma födelsedag som mig. Oerhört frustrerande då dom satte upp provresultat på en lista med personnummer (6 första siffrorna.)

35. Vill du ha barn?
Men. Känns som det är det enda jag skriver, tänker, drömmer om.

36. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, tycker inte min tyska räknas, och verkligen inte min skolspanska.

37. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, men polisbil. Till sjukhuset alltså, annars hade det varit lagom irrelevant.

38. Föredrar du havet eller simbassäng?
Havet. Men det är ju definitivt lite lättare att träningssimma i en pool.

39. Vad spenderar du helst pengar på?
Mat! Och museum/hudvård/smink/inredning/presenter/snittblommor.

40. Äger du dyrbara smycken?
Nej, faktiskt inte. Dyraste är nog diamantringen från mamma.

41. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Ett hus på landet, Antikrundan, Slottsliv, allt med Gordon Ramsay.

42. Kan du rulla med tungan?
Haha. Tänk om det här vore en anställningsintervju. Hahaha.

43. Vem är den roligaste människan du känner?
Minnie är nog den som får flest att skratta, oftast och snabbast.

44. Sover du med gosedjur?
Jag har som sagt 6 kuddar, får inte plats med så mycket mer.

45. Vad har du för ringsignal?
Ljudlöst is the shit.

46. Har du kvar klädesplagg från när du var liten?
Dopklänningen med spets och sidenband.

47. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ett fotoalbum som jag fick från mormor.

48. Flirtar du mycket?
Oh-ja. Alldeles för mycket kanske.

49. Vilken var den senaste boken du läste?
Läser som sagt en litteraturhistorie-bok just nu.

50. Läser du någon dagstidning?
SvD och DN, men bara kulturdelen.

51. Prenumererar du på någon tidning?
Elle interiör, och just nu Elle mat&vin också.

52. Dansar du i bilen?
Sittdansar nog alltid om det spelas sån musik.

53. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Skriver ofta ner samma saker; come what may, this too shall pass och jag tänker aldrig mera älska någon som inte vet vad kärlek är. Som påminnelser.

54. När var du i kyrkan senast?
I höstas.

55. Är du lycklig?
Jag vet inte. Tycker ni det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar