måndag 16 januari 2012

jag vet inte vad jag ska skriva, jag bara vet att jag måste göra det.

Efter en helg fylld av tårar, bubbel, tapas i Gamla stan, flera cafébesök, after hours häng på stammisbaren, och tröstshopping, så är jag nästan på väg tillbaka. Har bytt ut förra veckans blekrosa tulpaner mot krispigt vita, bestämt mig för att inte skicka mer sms till någon utav männen, och ska strax måla om naglarna. Petitesser tänker ni, framsteg säger jag.

Har faktiskt saknat er. Den här veckan bjuder på jobb, terapi, personalmöte och skola i vanlig ordning, men en favorit är tillbaka i stan efter en månad i sydamerika, en annan vacker flicka landar från Irland imorgon, och på onsdag har den här flickan spelning/releasefest på Södra teatern, vilket kommer innebära en massa underbara och talangfulla människor samlade på en och samma plats. Är ni i Stockholm tycker jag ni ska komma dit och trängas, njuta och kanske se en Kameliaflicka kindpussas och vara allmänt lycklig för första gången på veckor. Sedan kan ju hela den här veckan också gå åt helvete men så mycket otur hoppas jag att inte ens jag har.

Nu ska jag föna håret, fundera ut vilken av alla nya blusar jag ska inviga, och om jag vill vara silkigt vinröd, eller svalt ljusgrå och matt, och sedan ska jag ta en tidig bio med några killkompisar, för det tycks vara den enda manliga kontakten som inte gör mig dum i huvudet eller som skär i hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar