torsdag 29 september 2011

dagar man inte minns men som får tiden att gå fortare.

Sovit bort halva dagen, för att sedan dammsuga, våttorka och diska. Åkte in till söder och åt vegetariskt på Legúmes med Chloé, pratade pojkar (men egentligen är de män, riktiga köttätande, whiskey-drickande män) och promenarade till stan när solen gick ned över ett höstvarmt Stockholm. Sedan shoppade vi smink och massor med onödiga, alldeles för godisdoftande badprodukter innan vi kindpussades hej då. Jag lyssnade på Ane Brun på vägen hem, och nu ligger jag här i min nybäddade säng och känner mig alldeles för trött, och lite besviken för att jag inte hade ork att ta mig till gymmet. Saknar det, faktiskt. Att ta sig dit är dock lite svårare. Jag borde köpt blommor också, men just nu säljer alla blomsterstånd så tråkiga saker. Jag vill ju ha pioner, lövkojor, ranunklar, hortensior, kamelior eller något annat vitt och väldoftande blandat med bleka rosor. Återkommer senare, när mitt huvud kan formulera intressantare (eller något) meningar, och har någon ny fundering angående det här med människor, och livet och solnedgångar eller vad man nu borde skriva om.

För övrigt så har jag börjat fundera över det där med julkappar. Minnie lät väldigt förvirrad när jag frågade om hon ville julhandla med mig nästa vecka.

- Du tycker inte det är lite... hur ska jag säga... tidigt? Frågar hon försiktigt.

- Jag är ett kontrollfreak, du vet det. Jag kan inte hjälpa det. Det är skönt att slippa stressa. Det är faktiskt oktober i helgen och då är det mindre än 3 månader kvar.

- Ja, oj, 3 månader, du har rätt, det är ju... ingenting.

- Jag tänker i alla fall börja nu. Så slipper jag tänka på det. Så kan man ägna december åt att slå in fint, och laga mat, och baka christmas cookies och sjunga amerikanska julsånger. Lite så tänker jag.

- Ja. Lite så tänker du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar