måndag 5 september 2011

en lagom söndag och en helt okej vardag.

Min söndag började med att jag såg ett mycket sött sms från N som jag helt lyckats missa på lördagskvällen. Jag och Minnie avslutade den med att dricka rödvin, insvepta i filtar vid en fontän. Bra avslut på uteserveringssäsongen. (Fick nästintill panikångest av hur mycket folk det var på klubben vi egentligen skulle befunnit oss på. Hann gå före i kön, in gratis, vara jobbig nog att lämna in jackan i vip-båset, och vända. Ungefär. Och vet ni? Man känner sig för jävla pinsam då. Som om man är för bra för allt det där. Vilket såklart inte är fallet.)

Söndag innebar sol, så jag drog på mig kängorna, jeansjackan, solisar och en halsduk, och promenerade ner till Aspuddens 2 km-loppis. Där hängde, och trängdes, jag, med mina fina vänner, samt resten av sthlms fyndgalna människor. Jag köpte ingenting. Loppisar gör mig bara förvirrad. Men jag satte mig ute och åt lunch, innan jag promenerade hem och unnade mig sängtid med brittiska kostymfilmer och läsandes the Great Gatsby, i bästa söndagsanda. Sedan gick jag hem till föräldrarna, åt det som var kvar från lillebrors väldigt försenade kalas och tittade på Pianisten.

Idag har jag städat lite smått, tränat ordentligt, och nu ligger jag här och lyssnar på regnet utanför. Jag har en konstig känsla i kroppen. En oro som inte ger med sig. Det är mycket bitar som behöver falla på plats just nu, och ändå är jag tacksam för saker mycket oftare nu än förut.

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar