lördag 24 september 2011

parting is such sweet sorrow, that i shall say goodnight, 'til it be morrow.

Nr 38: för att trots att din vecka är, gå upp 4 på morgonen, åka till Oslo, tillbaka hemma sent, upp och jobba vid 8, handbollsträning direkt efter, sammanställa jobbpresentation hemma, upp och jobba, sent kvällsmöte, hemma vid 1, match 6.30 följande morgon, jobb och sedan en match till direkt efter det - så ringer du mig i princip varje kväll och säger godnatt.

Du multitaskar och skickar siffrorna, gör räkningarna, packar, diskar, eller går igenom hela den där jobbpresentationen med mig i telefon, men du ringer varje kväll och säger godnatt. Eller som idag, när du haft en sån där helvetesfredag då du inte bara gått upp vid 5 på morgonen, utan dessutom godnattpratat med mig till halv 3 och bara sovit 2 timmar, kört match, jobb, match, kommit hem och däckat av utmattning - ändå ringer mig halvt i sömnen när jag skickar ett godnattsms vid ett på natten. För att mumla ett godnatt och fråga vad jag gör och säga att du ringer imorgon och att du saknar mig.

Därför, och minst 37 andra anledningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar