måndag 30 maj 2011

första semesterveckan och annat nonsens.

Visste inte riktigt när jag ville ha semester eftersom att jag inte har sådär jättefasta planer för sommaren så jag tog en vecka nu i månadskiftet maj/juni. Fyller nämligen år på torsdag så kan vara skönt att slippa tänka jobb. Jag tänker inte göra något särskilt. Idag har jag kört min terapi följt av pw hem längs vattnet, och två timmar i solen med pastasallad, och vampyrlitteratur. Och nej, det är inte det där skämtet till skrift som kallas för bok, och också går under benämningen Twilight-serien. Jag har tvättat mina fönster (äntligen) och funderar lite över vad jag vill göra med resten av min kväll.

Igår var det mors dag och jag gav henne 40 rosor i olika rosa nyanser. Hon fick faktiskt 3 enorma buketter, en från var och en av oss. Pappa lagade rulader mit spätzle och viltsås, vilket är lite av en typisk söndagsmiddag hos oss. Tyskjävlar som vi är. Vi drack rött till, och åt en supervacker (ja, man kan säga så om grönsaker) blandning av kokta sockerärter, broccoli och sparris, plus sallad. Till efterrätt blev det vaniljglass med färska blåbär och hallon, toppat med marängkross.

I övrigt så har jag bara allvarliga samtal med N som gör mig ledsen, och bråkar mest med J hela tiden vilket får mig att gråta. Borde bara släppa allt och gå vidare med mitt. Men de är (har varit) två av mina bästa vänner, och jag kommer sakna (saknar) dem så otroligt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar