måndag 23 maj 2011

och jag som inte tänkte skriva sånger för dig.


morgonen kom tidigt, natten blev så sen
och jag vill bara hålla om dig
men jag orkar inte mer

för det som borde bära mig, bära mig
jag har långsamt känt hur det tär på mig, tär på mig


låt mig ge mig av
eller be mig stanna kvar
kan du se mig
som om jag, är här

det borde inte vara så svårt att gå
från nån som aldrig någonsin
vet var han står
och du säger bara sånt som betyder nått
när jag redan har gett upp
och det nästan är försent för oss


och det som borde glädja mig, glädja mig
betyder nästan ingenting


låt mig ge mig av
eller be mig stanna kvar
kan du se mig
som om jag, är här


och jag som bara velat älska dig
måste se till det som är bäst för mig
och jag kan inte längre se dig och mig


så låt mig ge mig av
eller be mig stanna kvar
kan du se mig
nu när jag, inte är där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar