fredag 27 maj 2011

vi var aldrig kära i varann, det bara kändes likadant?

Igår var en helt okej dag. Egentligen var den superfin, men saker känns så konstiga just nu. Vi var på NM och tittade på Lust & Last utställningen. Jag tyckte om den såklart, även om den var lite för vag för att riktigt hålla måttet för mig. N, den vackra idioten, är inte lika bekväm med onani och penisar som jag är, och alla underbara porträtt (1700-1800 tal) tyckte han såg likadana ut.

Efter sprang han iväg för att hämta bilen som var på lagning, och jag strövade runt och letade present. Blev en spetsunderklänning med inbyggd bh till älskade bästis. Köpte en till mig själv förra veckan, men fick efter många om och men inse att jag inte kan ha C-kupa utan att se ut som en uppumpad fjortis. Den är dock så fruktansvärt fin, att om jag inte kan ha den så borde någon annan iaf få den, så jag köpte en ny i hennes stl.

Mötte upp N igen strax efter sju, och vi åkte runt i jakt på middagsställe ett bra tag. Jag var dock tjejigt superjobbig och tyckte inte en enda restaurang var bra nog. Indiskt är inte min grej, och jag var inte riktigt sugen på persiskt, och han ville ha svensk husmanskost men det kände jag inte för, och så blev jag sugen på musslor men han är allergisk mot skaldjur och vägrade äta på älskade Duvel, vi var för hungriga för att äta sushi, och jag gillar inte hans asiatiska ställe, samtidigt som han har svårt för mitt, sedan ville han äta på Aquavit, men de har precis sparkat min kompis så av principskäl vägrade jag äta där.

Tillslut gick vi längs Vasagatan och hittade ett litet sidoställe som visade sig vara supermysigt, med trevlig personal, tända ljus och väldigt bra priser. Jag åt fisk och skaldjurssoppa till förrätt, och ryggbiff till varmrätt. Till efterrätt beställde vi in både vaniljcheesecake med citronsorbet och chokladfondant med passionsfruktssås och delade kärleksfullt på. Servitrisen retade oss hela kvällen för att vi håller varandra i händerna konstant, till och med när vi äter.

Efter maten åkte vi bara ut på landet med bilen i två timmar, lyssnade på Motown och sjöng med i alla klyschiga kärlekslåtar. Alltså borde det här varit en väldigt fin dag. Om det inte vore för att det känns som att vi låtsas. Jag låtsas vara lycklig och söt så han ska tycka om mig, och han låtsas tycka om mig så att jag ska vara lycklig och söt. Jag känner att antingen så kommer vi kunna ta oss igenom det här, och komma ut ur det starkare och närmare än förut, eller så kommer det här verkligen inte att gå. Jag vet inte när vi började kännas så långt borta, och jag vet inte hur vi ska hitta tillbaks till varandra. Jag vet inte ens om vi verkligen vill det längre. För då borde vi ju göra det?

Varit på landet idag, och nu är jag hemma. Sitter och kärar ned mig i mina nya klackar från Nelly och tänkte bege mig hem till mamma och pappa strax. Behåller nog klackarna på. Så fina är de här skorna.

Åh. Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar