fredag 3 juni 2011

Demimonde B-day och annat fint.

Hej älsklingar! Jag fyllde år igår! Senaste dagarna har jag mest legat i solen och inte gjort någonting vettigt alls. Igår började med lunch ute på fina Djurgården med familjen. Vi satt utomhus på Ulla Winbladh, jag åt gödkalv och  vårprimörer. Till det drack jag en underbar pinot noir (börjar starkt luta åt att det är min favoritdruva).Efter det avslutade vi med lite glass. Jag mötte upp Minnie m fl på Söder där jag fortsatte dricka vin. Hon gav mig långstjälkade vita rosor, vilket är mina favoriter, och ett presentkort på en regndroppsmassage. Blev väldigt, väldigt glad. Fina vännen. Vid 19.00 mötte jag upp Ida vid Kulturhuset, vi såg Tartuffe på Stora scenen (fransk komedi, Moliere, väldigt Kameliaflickan-aktig dekor och kostym), följt av en sen middag och ännu mer vin på stammisbaren. Jag hade med andra ord en jättefin födelsedag, helt utan kärleksobjekt som störde. Saknade kanske en liten födelsedagskyss som avslutning på det hela, men tror det var lika bra att jag fick en dag helt fri från allt det. Känns som att män mest innebär huvudvärk nu för tiden.

På lördag fortsätter jag att fira, och mina presenter från familjen får jag först på onsdag nästa vecka, då jag var på språng hela dagen igår, och de flyger till södra Tyskland idag. Vad ska jag hitta på idag då? Tänkte äta lite frukost till en film, och sedan dra till Humlegården och hänga i solen med lite flicks. Helt okej start på långhelgen med andra ord.

Vad gör ni? Är ni utomhus och njuter? You should be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar