tisdag 10 maj 2011

you can't hurry love.

Tro det eller ej, men jag och N tar det faktiskt väldigt, ovanligt, lugnt i vår relation. Antar att vi dejtar? Även om det låter lite dumt, dejta, det är ju det där halvhjärtade, distanserade, tidsfördrivet jag brukar ägna mig åt med killar som inte betyder någonting. Vi träffas? Det låter jävligt casual. Typ som ett fint sätt att säga att man ligger. Vi är med varandra. Punkt.

Vad händer mer i mitt liv då? Minnies mamma hamnade på sjukhus för två veckor sedan, vilket skapade en hel del kaos i vänskapskretsen. Som vanligt drog vi allihop till stammisstället, där vi befinner oss vid alla jobbiga, roliga, vardagliga, sorgliga, glada tillfällen i livet. Minnie fick massor med champagne och en stor skål med glass och jordgubbar. Kanske blev det inte bättre av det, men det blev inte värre heller. I lördags firade jag min guddotters 2 års dag. Hon fick en massa rosa saker och prinsessböcker av mig. Hon har en sådan period just nu. Jag längtade som vanligt tokmycket efter egna barn. Och hör ni, min hall är klar. Det ni. Den är ljus och inbjudande och jättefin. Man blir faktiskt glad när man kommer hem. Ska upp lite mer hyllor och tavlor, men i övrigt så. Nu är det bara en massa inköp, som kräver pengar, så det mesta kommer behöva vänta tills i höst. Sommaren är en mindre katastrof för mig pengamässigt då bästis Ellie fyller år, följt av Tina, mig själv, Chloé, min lillebror, N's 30 årsdag, mammas födelsedag och så mormors i augusti. Lägg till saker som mors dag och semester på det. Nu ska jag sova, sista jobbdagen för veckan imorgon, om man bortser från fredagen som är lika delar jobb som avslappning.

Bonne nuit,

K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar