onsdag 2 mars 2011

inte än, inte än, inte än (för jag vill ha dig igen och igen).

Vi bygger murar,
bränner broar
och plockar ner våra stjärnor.
Du skriker inte,
jag gråter kanske
när vi går på varsin sida av vägen.

Jag målade hela himlen röd
nu står träden snart i brand,
bara vänta.
Du står ute i regnet och vet,
att det är världen som gråter
när du lämnar mig.

Du ligger på vänster sida.
Jag låtsas läsa.
Och vi säger så lite vi kan.
Du tar mitt täcke.
Jag sover i din tröja.
Och du gör bara en kopp te på morgonen.

Du har nog bråttom
Jag duschar utan dig
Kulturdelen slänger du på vägen ut.
Men rummet luktar du.
Sängen är varm där du låg.
Och jag gråter av saknad när du gått.

Vi bygger murar,
bränner broar
plockar ner våra stjärnor,
fast än finns det saker att önska
jag minns allt det fanns att önska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar