tisdag 15 mars 2011

... a house is not a home.

Överlevde dagen. Ätit mackor och ätit linssoppa. Har lätt för att haka upp mig på en maträtt eller ingrediens. Jag äter exempelvis avokado 5 dagar av 7. Hemma har jag haft en lins-period som dock får gå mot sitt slut nu. Ska duscha av mig dagen och skissa lite på inredningsfunderingar i lägenheten. Har bott här i 1 och ett halvt år och det mesta är fortfarande väldigt ofärdigt. Just nu funderar jag väldigt mycket på det här med tavellister. Har otroligt besvärliga väggar, som kräver en superpappa varje gång något ska upp, och jag älskar tavlor, citat, bara ramar i sig, så det blir lite mycket att få upp allt varje gång jag hittar något nytt. Dessutom tröttnar jag på placeringar och saker. Men jag är dock likadan när det gäller inredning, som med mat. Jag fastnar för grejer.

Funderar på tavellister både i hallen och i vardagsrummet. 2 stycken i hallen, och två i vardagsrummet. Är dock så otroligt osäker på färg. Borde man ha vita som smälter in, eller svarta som sticker ut? I vardagsrummet har jag en mörkgrå soffa, och mörkt trä så vill inte att det ska bli för mycket, och i hallen så vill jag att man tänker på tavlorna i sina svarta ramar, hellre än tavellisterna, är dock rädd att det ska se konstigt ut med det andra, då allt annat i hallen är i svart. Just nu önskar jag att ni vore inredningsnördar allihop så att jag slapp grubbla ensam. Har ingen erfarenhet av tavellister. En annan tanke vore att köpa trärena som jag gör shabby chic antikvita med krackeleringar till vardagsrummet, och så målar jag de i hallen i exakt samma färg som väggarna.

Imorgon hoppas vi på solsken för då ska vi städa och laga middag åt en fin vän. Har låtit det förfalla lite hemma under tiden jag varit nere, och inte orkat laga mat. Så då brukar jag bjuda någon på middag, för då måste jag städa, och laga ordentlig mat. Dessutom får man trevligt sällskap. Mitt bästa bo ensam-tips när det är stökigt, helt klart. Det här har varit ett ovanligt prosaiskt inlägg, så vi avrundar lite fint.

Jag lyssnar på Aretha Franklin's version av, ja ni ser vilken låt, och dricker en kopp grönt. Ska skriva upp roliga saker i min almanacka, få ner idéer på papper och skriva listor inför morgondagen. Älskar listor. God natt ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar