tisdag 28 juni 2011

midsommar, del ett

Åh midsommar! Herregud vad mysigt, fint och kul vi har haft det. Helt otroligt! På torsdagen packade jag min väska för både regn och sol och begav mig ut i världen. Jag mötte upp vännerna vid pendeltåget i årstaberg, och vi hade sådär härligt mycket packning som man ska ha när man ska iväg på äventyr. Vi åkte till Handen och bytte till en buss. Ut på Dalarö skulle vi, och där satte vi oss på bryggan i kvällssolen och väntade på vår skjuts. Mycket snart så skymtade vi båten, och vi åkte ut mot ön under massor med skratt. Väl framme, efter vissa landkrabbors mindre lyckade hjälp med att lägga till, så hoppade vi iland och begav oss upp, upp, upp mot huset. Vi lämnade väskorna. Sedan var det dags för att försöka resa flaggstången. Jag åkte omkring med lilla båten hela kvällen, och kom hem vid halv ett, då jag gick och lade mig i världens sötaste lantligt marina sovrum, med Minnie på andra sidan.

Jag har ju dock såna jävla sömnproblem och hade glömt mina tabletter hemma. 2 timmars sömn blev det, men jag var ganska lycklig ändå. Skulle inte ni varit det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar