lördag 4 juni 2011

Lördag, sol, födelsedagsfirande numero dos och så.

Idag är det lördag och hela stockholm ligger ute i solen eller laddar inför en fantastisk storstadskväll! Jag har redan avslutat mitt hamnen-häng med läsning och grästuggande, och ska strax ta ett bad. Ikväll inviger jag mina nya klackar, och slänger på mig någon klänning (helst något som täcker de två fruktansvärda insektsbett jag har fått på axeln och på bröstet. Är superallergisk så det ser rätt illa ut). I övrigt har jag börjat bli brun och ser fram emot att måla mina tånaglar chockrosa, så som sig bör under sommaren.

Ikväll har vi en gemensam "hej då Ida-åker till Israel på obestämd tid middag", samt födelsedagsfirande för lilla moi! Vi kommer att äta tapas på La Cucharacha, och vi är ett gäng på nästan 15 personer. N ville titta förbi sedan, och vem vet, efter några margaritas kanske jag vill det. Annars ser jag mest fram emot girltalk och salsa! Nu håller vi tummarna för att jag slipper känslomässiga, eller andra irriterande, moln på min himmel denna vackra sommardag.

Var ute en sväng med Minnie igår, och bara av att titta sig omkring så inser man hur mycket män det faktiskt finns i den här staden. Och det är sommar. Det ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar