fredag 1 april 2011

saker som värmer hjärtat.

Jag har inte så mycket att skriva just nu, då jag blivit förskyld. Behövt ställa in en massa roligt, bland annat ett efterlängtat museum-besök med N, och en tur ut på landet med mormor. Har däremot bakat pizza med lillebror samt shoppat och ätit middag med bästis. Är urdålig på att vara hemma och ta det lugnt, så jag har klippt mig hos Ruby (som är den enda frisören som håller mig lugn, blev ganska mycket kortare men det känns bra), sett till så jag, tack vare en annan N, får behålla mitt studentpris på sats (samt fryst kortet ett litet tag), hämtat ett par skor från Nelly (vilka jag var superskeptisk till pga det låga priset, men blev kär i så fort jag öppnade dem), köpt de sista tavelramarna till hallen, löst en grej med försäkringskassan (kommer jobba halvtid till och med maj 2012)  m.m.

I övrigt så är N otroligt fin och kärleksfull mot mig just nu. Kallar mig söt och fin hela tiden. Är kanske löjligt hur mycket jag behöver det för att inte gråta över J, men N är liksom nästintill perfekt. Vi hörs och pratar varje dag nu. Har båda konstaterat att vi får lite lätta abstinensbesvär om vi inte gör det. Våra telefonräkningar är högre än någonsin. Vi planerar en massa saker tillsammans. Och det spelar ingen roll om de inte blir av, jag behöver bara kunna se ljust på framtiden. Så jag pratar om utställningar jag vill se, han berättar om sin favoritpromenad runt Djurgården, vi diskuterar allt bra som går på bio, han undrar om jag inte vill följa med på hans jobbevent, jag lovar att bjuda med honom nästa gång jag och gänget har middag. Känns som att jag vet var jag har N. Vilket är bra när man tappat bort sin J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar