fredag 1 april 2011

jo, jag antar att det är helg igen.

Gör mig sakta men säkert i ordning darlings. Ska ta en sväng i några affärer och sedan förbi systemet. Ska ha sällskapsspelskväll med flicksen och dricka vin, och efter det tänkte vi köra utgång. Får dock se hur mycket sjuka lilla jag faktiskt orkar idag. Jag har på mig svarta tjocka leggings, vitt linne och en jeansskjorta. Inte så mycket party med andra ord. Men jag känner mig inte party så det får fungera så. Håret är fortfarande fint sedan igår när Ruby fönade det med kärlek (jobbade över in på sin lunchrast för att föna det till perfektion). Antar att det blir pälsen så kallt som det ser ut att vara, vill helst ha klackar men tycker det blir lite väl att ha både och. Så vulgär är inte ens jag.

Jag skulle egentligen gått på min systers födelsedagsdrink också, men det visar sig att vår gemensamma nämnare ska vara där med sin fru, och det går inte. Tänker inte ens gå på den människans begravning. Vilket hon förstår och respekterar, som den fina underbara älsklingssyster hon är. Precis som jag förstår att hon vill ha kvar honom i sitt liv. Det är den enda pappan hon har. För mig finns han inte ens. Inte efter allt han utsatt mig och mamma för. Något som den där andra personen, som brukade vara min andra storasyster, har jävligt svårt att ta. Nåja, det blir middag hos syster J och hennes fantastiska pojkvän T i nästa vecka istället, vilket är bra för det hade blivit så stressigt med allt annat annars.

Ni då? Vimlet? Egentligen har jag ingen lust med någon rödvinsdimma ikväll, tro det eller ej. Blir bara ledsen när jag dricker nu för tiden. Så jag kanske avrundar tidigt och somnar med N i telefon. Känns ganska okej det med faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar