söndag 10 april 2011

jag har för mycket i mitt hjärta.

Det är konstigt hur snabbt allt kan ändras. Hur man kan vara så fruktansvärt lycklig, för att sedan bli besviken igen. Hur något annat kan ge en massor med glädje. Jag är fortfarande så förvirrad att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Och jag vet inte hur jag ska göra eller vad som kommer hända. Jag har så mycket att berätta, men här är lite kort vad som pågått senaste veckan:

Måndag: J kom, efter mycket om och men, fram till att han älskar mig. Otroligt, tokkär, mer än han någonsin älskat, har aldrig sagt de orden förut, älskar mig. Att jag är det finaste han vet, så vacker och den han vill vara tillsammans med. Och jag blev såklart så glad (se nedanstående inlägg) och tänkte att nu, nu gör vi det här. Nu struntar jag i allt annat, och nu ska vi äntligen vara lyckliga med varandra. Ack, mina vänner, så fel jag hade...

Tisdag: Jag var på stammisbaren med Minnie, Chloé och dennes chef. Åt vår favorit gulasch med världens godaste bröd, drack vin och shottade Fireball (underbart mjuk kanelwhiskey som smakar jul och familjärt).
Onsdag: Mötte upp Ellie och Paulie för en fika i väntan på N, sedan gick vi på bio, tog ett glas vin och en promenad efter. (Mer om det i ett senare inlägg).
Torsdag: Bråkade med J, som inte har en aning om hur man älskar en annan person, även om han kanske gör det.

Fredag: Var med mormor på landet och jobbade i trädgården, mötte upp Minnie i stan och köpte present till Ida. På kvällen firade vi hennes födelsedag, och N kom dit (och gjorde succé, såklart). Efter det gick vi till Laveau, kvällen slutade dock med att jag satt på Hornsgatan och hade panikångest över N och mig och allt annat som pågår just nu (för mycket i hjärtat).

Lördag: Ännu mer ångest, slutade dagen med att dricka whiskey med pappa och titta på första delen om Kennedy familjen på svt1.
Söndag: Satt upp håret i en hög tofs, light-sminkat mig. Ska ta en promenad och sen ska jag till min sprudlande, sociala syster och hennes kreativa underbara pojkvän på middag.


Men ja, vi behöver fortfarande prata älsklingar. Om J. Och N. Och allt mitt emellan. Nej, jag har alldeles för mycket i mitt hjärta just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar