onsdag 29 februari 2012

bättre sent än aldrig.

Ja, mina älskade, jag har försummat er. Och för vad? Inga män, det kan jag lova. Även om veckan som varit både inneburit middagsförslag från en ensamstående småbarnspappa och en kille som nyss varit i en bilolycka. Ni vet ju hur svag jag är för barn, och det är väldigt svårt att säga nej till någon som precis haft en nära döden upplevelse. Men jag ska försöka låta bli, är inte intresserad utav av någon av dom egentligen.

Jag har dessutom provsjungit, fikat, varit på bio, lunchat thaimat på Söder, promenerat, gymmat, städat, brunchat, druckit bubbel på diverse barer, hunnit städa hemma, kramats alldeles för mycket med Tintin, shoppat böcker med Mikey och ätit bakelser med Friday. Jag lyckades dessutom skriva en så pass bra bokanalys att min lärare visade upp den som det perfekta exemplet på hur man ska göra. Score. Utöver det (livet) så är det enda som håller mig borta från er, mitt dåliga internet som sviker hela, hela tiden.

Nu är pappa här och ska hjälpa mig sätta upp tavellister. Själv ska jag bege mig till en föreläsning om Karin Boye, som var min första poesi-förälskelse och efter det ska jag laga lyxmiddag till mig själv. Cause I'm worth it and all that jazz.

1 kommentar:

  1. Jag tänker på dig ibland och hoppas att livet skänker dig en massa gott, och jag hoppas SÅ att din frånvaro här på bloggen beror på att härliga saker tar dig tid i livet bortom datorn.

    Varma hälsningar en regnig dag i april,
    Helena

    SvaraRadera