lördag 4 februari 2012

jag undrar hur många mäns andetag, jag kommer haft på min hud, innan allt känns bra. för just nu känns ju bara du, fast jag får tänka på det en annan dag. idag är en dag utan dig.


Födelsedagsbarnet lyckades på något mirakulöst sätt övertyga människan om att dyka upp, och jag måste säga att det gick över förväntan. Kunde nästan slappna av, körde både mellansnack och fick med ett scenspråk som inte var allt för oproffsigt. Fick en hel hög med komplimanger från alla håll och kanter, och fick lite tårar också, så det måste ju kvalificeras som mer än godkänt? Hon fick i alla fall sin favorit parfym, Miss Dior Cherie, och det förekom både salsatåg, och några suspekta försök till crumping. Det var dock fruktansvärt kallt, och orkade inte alls gå vidare när stället stängde vid ett, så då stuvade jag in mig själv och förstärkare m.m i en taxi och åkte hem till Tintins nackpussar.

Nu har jag bytt ut gårdagen vita klänning med fint fall och små diskreta prickar, till en mörkblåa historia med vita små stjärnor på som svajar när man går. Tänkte köra partyklackarna igen, och ska strax bege mig till Södra Teatern för en fördrink, sedan har vi bord på en båt, och tanken är att vi ska sluta på Laveau efter det men vi får se hur länge jag orkar. Är rätt så trött idag. Ännu en dag med restaurangmat känns bra. Nehej ni nu får jag allt upp och hoppa tror jag. Det är minus 16 grader och alldeles för kallt för äventyr, men det är lördag och i hjärtat är det tomt, tomt, tomt. Nu tänker jag fylla det med Stockholm och främlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar