fredag 3 februari 2012

TGIF

Åh jag blir så trött. Skulle ha spelat på Angelicas fest ikväll, är en middag på en hyrd restaurang i Saltsjöbaden för ungefär 60 personer, och det skulle varit min mjukstart med mitt egna material. Men det är klart att min opålitliga, ångestfyllda, stressade gitarrist får kalla fötter såhär tre timmar innan genrep. Väldigt typiskt honom. Note to self; måste, måste, måste hitta professionella musiker att jobba med under våren. Kan inte låta den här människan diktera ifall jag spelar eller inte. I denna stund ångrar jag mer än någonsin att jag var tvungen att inleda ngt med A, musikern, och fullständigt hångla bort mina chanser till ett vettigt inspirerande samarbete.

Men ska verkligen försöka släppa det nu. Ska föna håret och sätta på mig favoritklänningen, favoritklackarna, favoritkavajen och favoritsmyckena. Göra en mojito, sjunga med i Sara Bareilles-låtar och vara lycklig ändå. Sen kör vi helg med allt vad det innebär*, och spenderar alla pengar jag har kvar just nu så får nästa vecka lösa sig på något vis.

Så bara att plocka ur mic och sladd ur väskan och ställa tillbaka gitarrfodralet med andra ord. Måla läpparna röda och hoppas på det bästa.

*födelsedagsfirandex3, middagar ute, vin i mängder, sovmorgon och filmer i soffan, dagsfika, skridskor med guddottern, nattsamtal och klubbar på söder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar