fredag 21 oktober 2011

saker som inte är du.

Hej mina finaste. Förlåt för mitt lilla utbrott häromdagen. Igår var jag som sagt i skolan, och det kändes jättebra. Himlen var klarblå och solen sken så det kändes som att världen var med mig. Lyckades också hitta en annan estet, nämligen en teaterkille som jag klickade hur bra som helst med. Vi åt sushi efteråt och pratade om kultur och dylikt. Visade sig att han jobbat i biljettkassan på Stockholms Stadsteater Skärholmen, och sett mig spela Plåtis i Trollkarlen från Oz. Han till och med mindes att han tyckte jag var riktigt duktig haha, det ni. Tror nog han ansträngde sig lite också för att vara snäll mot sin nya klasskompis, eller vad tror ni?

Om ni vill titta in en musikalshow som han är medregissör på så kan ni bege er ut till Vällingby Teater, eller klicka in på: Razzledazzle för mer info och biljetter. Spelas till den 10 december!

Sedan sprang jag runt på staden och letade efter den där jävla duffelkappan som en idiot. Kom hem med lite annat. Ska tillbaka idag och luncha med mamma, samt fortsätta letandet. Har en Boomerang och en mockajacka med päls till vintern, men skulle gärna ha något mer neutralt också. En stor dunjacka är extremt otymplig i ute/föreställnings-sammanhang och en päls är... ja, allt annat än neutralt.

Efter det så gick jag, Minnie och Minnies pappa O till Glenn Miller Café pch lyssnade lite på en bekant vars kvintett spelade fin, fin, fin jazz, och sedan begav vi oss till stammisstället, drack vin och åt ost och kex. Jag drack dock läsk hela kvällen, då jag i princip inte är sugen på alkohol längre. Har också slutat känna mig sugen på kött? Jättekonstigt. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att jag är gravid, min kropp beter sig så konstigt.

Nu ska jag göra mig i ordning lite snabbt. Ska även ta mig till gymmet i eftermiddag då jag bara hann gymma en snabbis igår.

Hörs sen darlings!

1 kommentar: