tisdag 18 oktober 2011

saker man kan göra när man har ofrivillig ensamtid.

- klippa och måla tånaglarna.
- ha på sig de där bekväma trosorna som kanske inte är så jättesexiga.
- lägga den där ansiktsmasken som får en att se skitlöjlig ut, alternativt den som man drar av huden.
- äta middag i sängen (vilket han hatar när jag gör, och det är jag glad för, tycker egentligen att sängar bara ska sovas/sexas i, men gud vad skönt att vara så lat.)
- titta på musikaler, sex and the city, jersey shore och annat som skulle få honom att ifrågasätta min intelligens.
- sms:a den där andra människan som man faktiskt tänker på fortfarande, även fast man inte borde.
- mjukflirta med killen i videobutiken, alternativt den där fulsnygga på ica.
- inte raka benen och så, vardagslyx kallar jag det (nu älskar ju jag visserligen känslan av nyrakade ben och nytvättade sängkläder, så ja, så ofta kanske inte jag gör just det.)
- frossa i typ bearnaisesås, glass, en påse med onyttigheter, eller bara äta mackor en hel dag, sånt där som en blivande fru/mamma  till hans barn absolut inte borde ägna sig åt. Eller alla de där halvfabrikaten som man förkastar alla andra dagar.
- lyssna på Taylor Swift. Högt. Ja, ni, förstår ju själva. Taylor Swift liksom.
- sparka av sig skorna så de flyger och landar i en inte så proper och bra hög med resten av skorna. Frihetskänsla på högsta nivå.
- ta ett stort kliv över post som man inte orkar plocka upp. Flera dagar i rad.
- ... alternativt hoppa över disken, eller ställa soppåsen i hallen istället för att ta ut den med en gång.
- skriva onödiga blogginlägg.
- planera sitt bröllop.
- ... men inte ringa och spontanfria.
- ha långa samtal med sina killkompisar så man kommer ihåg att det finns fler, minst lika viktiga män i ens liv.
- stirra i timmar på sitt hår för att kanske hitta någon sliten topp som kan klippas av med nagelsax.
- öva piano när han slipper få ont i huvudet/ förfäras över att jag är i samma klass som en omusikalisk femåring.
- ha päls på sig, äta skagenröra och nötter, använda vulgärt mycket parfym (allergier.)
- läsa poesi högt för sig själv. Jättemysigt tycker jag, inte alltid lika uppskattat av andra.
- gå på toaletten med öppen dörr.
- småtjafsa med familjen sådär som en vuxen kvinna verkligen inte ska göra längre.
- gå omkring naken i högklackat. Och ja, det kanske man egentligen borde göra när han är hemma. Men det faller sig inte lika naturligt.

m.m.

Om någon läser det här och har bättre förslag på hur jag ska fördriva min tid, eller kanske oroar sig lite för att jag har för mycket fritid så hör gärna av er. Eller be/få/övertyga karljäveln att inte bo så långt bort och jobba så idiotiskt mycket, så jag får tillbaka lite värdighet i mitt liv. Typ så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar