lördag 31 december 2011

Nyår, och jag önskar mig ett nytt hjärta.

Mina finaste.

Kom hem för en halvtimme sedan, nu sitter jag här i en gyllene silkesmorgonrock och dricker coca cola för att försöka skaffa energi inför kvällen. Sov nästintill ingenting i natt, och kan aldrig äta när jag reser, så huvudvärken och illamåendet är ett jobbigt faktum. Men jag har lagt min flaska Taittinger på kylning, tappat upp ett bad som luktar vanilj, lagt fram min blekblå chiffongklänning (insett att jag använt samma färg, fast i olika tappningar senaste tre åren, av någon konstig anledning känns den väldigt nyår, och jag ser brun ut i den, vilket kan behövas när man egentligen är vinterblek) och jag har hängt upp min nya mörkblå korta kavaj med svart smokingkrage. Jag ska måla naglarna ljusa, föna håret med alla världens produkter, sminka mig långsamt, sätta på enstaka små lösfransar, damma av partyklackarna, och inviga en av julklappsparfymerna. Kommer köra två nya dofter nästa år, vilket känns passande, tidigare år har jag använt J'adore som dagdoft och Addict (båda från Dior), haft någon halvårsflirt med en Armani parfym, och nu kommer jag alltså dofta D&G the one rose på dagarna, och Flowerbomb av Viktor&Rolf alla dessa ändlösa nätter.

Så vad är planen för ikväll då? Har stressat med att styra upp allt från Tyskland, så för en gångs skull har jag inte alls full koll på saker och ting. Ska åka förbi Ida och hämta upp min biljett för senare, och sedan trerättersmiddag hos Friday på söder, följt av klubb på södra teatern. För första gången någonsin så kommer nyår spenderas utan någon av de jag älskar mest, och kanske är det lika bra. Längtar dock mest efter stunden då jag får kasta mig in i en taxi, vingla sista biten till porten i skor som jag svär över, och sova i min älskade säng. Imorgon vill jag vara lagom bakis, spendera hela dagen i soffan, och äta middag med familjen kvällstid. Ska även uppdatera er om vad jag gjort senaste tiden, och hur jag mått. Bara för att ni är ni liksom. Jag tittade mest in nu för att säga att jag lever, och önska er en fantastisk nyårsafton. Inga i världen förtjänar det mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar