lördag 3 december 2011

helg och sånt.

Gårdagen var... helt okej. Hade först en trevlig typisk tjejmiddag, med pojkskvaller, allsång, och allmänt dansande i vardagsrummet. Vi avrundade med tequila och fireball och sedan gick två av oss ut. Resten var trötta eller ville festa i en tatueringsstudio istället. Och det var här som kvällen kanske inte var sådär jätterolig. Det blev alldeles för sent hos mig för att gå till Södra Bar som vi tänkt, där några favoriter skulle spela skivor. Så vi gick till Underbara Bar. Och alltså. Nej. Hälften därinne såg inte ut att vara gamla nog för att ens... vara ute efter halv tio på kvällen. Och jag försökte. Ni vet, dansa ändå, skratta åt alla dåliga låtar. Ida försökte säga positiva saker som "... ja, det är ju väldigt fritt." Och jag svarade "mm, man behöver liksom inte... vara någon. Alls."  Men tillslut så gick det bara inte. Jag kände mig så förvirrad och... gammal.

Lägg också till två jobbiga irländare som vägrade lämna oss ifred. Först var jag artigt avvisande. Men när den ena lutar sig fram och säger "your friend is fucking ugly, I can't even look at her" och ler, då stelnade jag fan till. "You should leave," sa jag kallt. "I know, I shouldn shouldn't I?" svarar han fåraktigt och ler lite nervöst. "Yeah, you should have left like two minutes ago. Seriously, get going. NOW." Men det var såklart inte tydligt nog, för idioten fortsatte att komma tillbaka för att starta ett samtal. Den andra dansade liksom efter oss, fast vi stog och verkligen höll upp händerna och puttade, samtidigt som vi skrek "back off." Så tillslut var det enda vi kunde göra att ge upp, konstatera att det här med mellanstadiediscon stating to be clubs inte är vår grej.

Idag hade jag alla intentioner att bara vara aktivt hemma. Fikade hos familjen med min gudfar och hans små fransktalande vackra pojkar, som bara fick mitt barnlösa hjärta att värka igen. Så nu ska jag ta en fika på söder, och gå förbi Fotografiska där Friday spelar på deras julbord. Och sen kanske vi går ut. Eller så åker jag hem och hänger med er istället. Och då kommer vi nog prata ännu mer kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar